godło

Zespół Szkół w Trzcinicy
ul. Szkolna 2, 63 - 620 Trzcinica

logo
Zespół Szkół w Trzcinicy

Realizacja projektu „Wędrówka przez labirynt”

W roku szkolnym 2020/2021 Szkoła Podstawowa im. Kard. Stefana Wyszyńskiego w Trzcinicy uczestniczyła w Projekcie „Cyfrowa Szkoła Wielkopolsk@ 2020” realizowanym przez Samorząd Województwa Wielkopolskiego i Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Poznaniu – Podprojekt: Uczniowskie Laboratoria Informatyczne.

W ramach szkolnego projektu „Wędrówka przez labirynt” 17 uczniów klas 4, pod opieką pani Magdaleny Wypych – nauczycielki matematyki i informatyki w ZS w Trzcinicy, uczestniczyło w zajęciach rozwijających kompetencje informatyczne.

Głównym celem zajęć była nauka programowania, która uczy logicznego myślenia przyczynowo-skutkowego, rozwija kreatywność i ekspresję twórczą, cierpliwość i wytrwałość, zdolność do pokonywania przeszkód i konsekwentnego dążenia do celu, nabywanie poczucie sprawności, pewności i wiary w siebie.

Projekt realizowany był od listopada 2020r. do maja 2021r. Część zajęć realizowana była w sposób zdalny, a część stacjonarnie w szkole. Projekt został podzielony na sześć zadań.

W ramach zadania 1 „Klocki Małych Geniuszy” uczniowie: rozpoznawali, nazywali i budowali bryły zademonstrowane przez nauczyciela, tworzyli własne modele brył i konstrukcji, zaprojektowali i wykonali makietę znanego sobie fragmentu przestrzeni rzeczywistej np.: fragment swojej miejscowości, plac zabaw, skatepark, zoo itp., odbyli wirtualną podróż po zbudowanej makiecie.

W ramach zadania 2 „Programowanie z Baltiem 3” naukę programowania rozpoczęli od zabawy z czarodziejem Baltiem. Pod koniec tej zabawy sami zaprojektowali sceny labiryntów z przeszkodami, wczytali labirynty do programu, po czym przemierzali postacią ścieżki labiryntów, rozwiązywali różne zadania i szukali drogi wyjścia.

W ramach zadania 3 „Scottie Go! Edu” uczestnicy projektu, mając do dyspozycji zestawy gier edukacyjnych Scottie Go! Edu i tablety, kontynuowali naukę programowania. Ich przewodnikiem stał się wesoły kosmita, który przemierzając galaktykę dotarł do Ziemi, niestety przy lądowaniu na naszej planecie rozbił swój statek kosmiczny i potrzebował pomocy w zebraniu części do jego naprawy. Gra odkrywała plansze z kolejnymi zadaniami, które musiał wykonać Scottie z pomocą uczestników zajęć. Do wykonania zadania trzeba było ułożyć z papierowych kartoników skrypt programu, następnie zeskanować obraz skryptu za pomocą tabletu. Zeskanowany skrypt został skompilowany i wykonany przez Scotiego. Tylko poprawnie ułożone puzzle pozwoliły na rozwiązanie problemu i przejście do kolejnego zadania, które stawały się coraz bardziej skomplikowane i wymagały od grającego poszerzania umiejętności z zakresu programowania.

W ramach zadania 4 „Apitor SuperBot” podczas zajęć w szkole uczniowie przystąpili do budowania robotów. Do dyspozycji mieli 11 zestawów do budowy i programowania robotów Apitor SuperBot. Uczestnicy projektu spośród 19 dostępnych modeli robotów wybrali i zbudowali kilka: suva, dostawcę, rydwan smoczego tygrysa, motor trójkołowy, robota sumo i piłkarza. Gdy modele były gotowe, uczyli się nimi sterować i testowali różne możliwości małych pojazdów.

W ramach zadania 5 „Super – Labirynt” uczestnicy projektu zbudowali w sali gimnastycznej dwa duże labirynty o rozmiarach 8m x 4m i 5m x 4m.

W ramach zadania 6 Zakończenie projektu „Wędrówka przez labirynt” uczniowie, mając do dyspozycji skonstruowane wcześniej, poruszające się roboty oraz zbudowane Super – labirynty, wykonywali określone polecenia i świetnie się przy tym bawili.

Ta strona używa cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania - więcej informacji w naszej Polityce Prywatności. [zamknij]