Szkoła Podstawowa
Budynek szkoły podstawowej i gimnazjum w Trzcinicy
Zespół Szkół w Trzcinicy
Szkoła Podstawowa im. Kard. Stefana Wyszyńskiego w Trzcinicy
ul. Szkolna 2
63-620 Trzcinica
woj. Wielkopolskie
62 78 15 955
- Szkoła Podstawowa w Trzcinicy jest szkołą publiczną.
- Do obwodu Szkoły w Trzcinicy należą: Trzcinica, Pomiany, Pomiany Krok, Kuźnica Trzcińska, Piła – Młyn, Aniołka I, Aniołka II, Siemionka, Aniołka Parcele, Wodziczna, Ignacówka I, Ignacówka II, Ignacówka III, Teklin, Dzierżążnik, Kwasielina, Hanobry, Piotrówka, Jelenia Głowa, Różyczka.
- Czas trwania nauki w szkole wynosi 8 lat.
- Świadectwo ukończenia szkoły uprawnia do dalszej nauki w szkołach ponadpodstawowych.
- Szkoła podejmuje niezbędne działania w celu tworzenia optymalnych warunków realizacji działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej, zapewnienia każdemu uczniowi warunków niezbędnych do jego rozwoju, podnoszenia jakości pracy szkoły jej rozwoju organizacyjnego.
- Działania, o których mowa dotyczą:
- efektów w zakresie kształcenia, wychowania i opieki oraz realizacji celów i zadań statutowych;
- organizacji procesów kształcenia, wychowania i opieki;
- tworzenia warunków do rozwoju i aktywności uczniów;
- współpracy z rodzicami i środowiskiem lokalnym;
- zarządzania szkołą lub placówką.
- Kształcenie ogólne w szkole podstawowej tworzy fundament wykształcenia - szkoła łagodnie wprowadza uczniów w świat wiedzy, dbając o ich harmonijny rozwój intelektualny, etyczny, emocjonalny, społeczny i fizyczny. Kształcenie to dzieli się na dwa etapy edukacyjne:
- I etap edukacyjny, obejmujący klasy I-III szkoły podstawowej - edukacja wczesnoszkolna;
- II etap edukacyjny, obejmujący klasy IV-VIII szkoły podstawowej.
- Celem kształcenia ogólnego w szkole podstawowej jest:
- przyswojenie przez uczniów podstawowego zasobu wiadomości na temat faktów, zasad, teorii i praktyki, dotyczących przede wszystkim tematów i zjawisk bliskich doświadczeniom uczniów;
- zdobycie przez uczniów umiejętności wykorzystywania posiadanych wiadomości podczas wykonywania zadań i rozwiązywania problemów;
- kształtowanie u uczniów postaw warunkujących sprawne i odpowiedzialne funkcjonowanie we współczesnym świecie.